![]() XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Meniul File (Fisier) – Send to (Trimite la) ofera optiuni precum: trimiterea documentului prin e-mail (direct sau ca atasament), trimiterea prin fax si trimiterea într-o prezentare. De asemenea, bara de instrumente Mail Merge ofera posibilitatea generarii automate a unor scrisori.
TRIMITEREA ÎN CONTINUTUL UNUI E-MAIL . Procedam astfel: P1 . Apelam meniul File (Fisier) – Send To (Trimite la) si alegem Mail Recipient (Recipient de posta). P2 . Completam câmpurile To (Catre) – adresa e-mail a destinatarului, Subject (Subiect) – titlul mesajului (completat implicit cu numele fisierului). P3 . Apasam butonul Send a Copy (Trimite o copie). Trimiterea documentului se face folosind programul de e-mail Microsoft Outlook 2002.
TRIMITEREA CA ATASAMENT . În acest caz, documentul Word este atasat ca fisier la mesajul e-mail creat si este trimis împreuna cu acesta. P1 . Apelam meniul File (Fisier) – Send To (Trimite la) si alegem Mail Recipient (As Attachment) (Recipient de posta (ca atasament)). P2 . Completam câmpurile To (Catre) – adresa e-mail a destinatarului si Subject (Subiect) – titlul mesajului (completat implicit cu numele fisierului). P3 . Apasam butonul Send a Copy (Trimite o copie).
Procedam astfel:
Apelam meniul File (Fisier) – Send to (Trimite la) – Fax recipient (Recipient fax), aparând fereastra asistentului Fax (Faz Wizard). Apasam Next.
Selectam documentul ce trebuie transmis, din lista derulanta (implicit, documentul curent). Cu ajutorul butoanelor radio corespunzatoare, optam pentru crearea sau nu a unei coperti (With/Without a cover sheet). Apasam Next.
Selectam programul de fax folosit (aici apare implicit numele soft-ului de fax instalat) sau optam pentru tiparirea documentului (Print) pentru a-l trimite cu un fax ales ulterior. Apasam Next.
Completam informatiile despre destinatarul faxului (nume, numar fax, etc.) în casetele corespunzatoare. Pentru a folosi lista de contacte din Address Book, apasam butonul Address Book. Apasam Next.
Alegem unul din modelele standard de coperta (Elegant, Professional, etc.). Apasam Next.
Introducem informatii despre expeditorul faxului (sender) în casetele corespunzatoare. La fel ca la pasul 5, putem folosi lista de contacte din Address Book. Apasam Next, apoi Finish.
@ Pentru trimiterea automata a faxului, este necesar un aparat fax conectat la computer si software special instalat.
Putem salva textul din document în format .rtf , sub forma unei prezentari PowerPoint, care va contine numai textul din document, celelalte elemente (imagini, macrouri, etc.) nefiind pastrate (utilizatorul este anuntat asupra acestui aspect, aparând un mesaj de avertisment). Procedam astfel: P1 . Apelam meniul File (Fisier) – Send to (Trimite la) – Microsoft Po werPoint P2 . Apasam Yes în mesajul de avertisment aparut. Este lansat automat PowerPoint, aparând o prezentare cu textul din documentul Word.
Generarea scrisorilor în serie (sau combinarea corespondentei – mail merge) este o metoda prin care compunem automat scrisori sau mesaje e-mail adresate mai multor destinatari, pe baza datelor existente
într-un tabel. Acest tabel se gaseste într-un document Word sau Excel, numit sursa de date (data source). Documentul-sablon pentru scrisorile/mesajele create se numeste document principal .(main document). El contine textul comun tuturor mesajelor si anumite câmpuri de combinare (merge fields), unde urmeaza sa apara datele din sursa de date. Rezultatul combinarii corespondentei poate fi plasat într-un document Word, imprimat sau trimis sub forma de mesaje e-mail. Pentru generarea scrisorilor în serie procedam astfel:
1. Într-un dosar nou, cream sau copiem sursa de date, numita, de exemplu, sursa.doc . Continutul este asemanator celui din figura urmatoare:
2. În acelasi dosar cream un nou document Word, documentul principal (numit, de exemplu, principal.doc ).
3. Deschidem documentul principal si afisam bara de instrumente Mail Merge (Îmbinare corespondenta).
4. Apasam butonul Main document setup (Instalare document principal) din aceasta bara, aparând fereastra Main Document Type (Tip document principal).
5. Selectam optiunea Normal Word document (Document Word obisnuit) daca dorim ca scrisorile sa fie generate într-un document Word, sau E-mail messages (Mesaje de posta electronica) daca dorim trimiterea lor prin e-mail si apasam OK.
6. Apasam butonul Open Data Source (Deschidere sursa de date) si, în fereastra Select Data Source (Selectare sursa de date), cautam fisierul sursa de date de la pasul 1 si facem dublu clic pe acesta (sau clic si apasam Open (Deschidere)).
7. Completam documentul principal. Pentru inserarea câmpurilor de combinare, care apar încadrate între paranteze unghiulare, apasam butonul Insert Merge Fields (Inserare câmpuri îmbinare) apoi, în fereastra Insert Merge Field (Inserare câmp îmbinare), selectam câmpul dorit si apasam Insert.
8. Apasam, în functie de scopul urmarit, unul din butoanele: Merge to New Document (Îmbinare într-un document nou), Merge to Printer (Îmbinare pentru imprimanta), Merge to E-mail (Îmbinare pentru corespondenta electronica). În cazul trimiterii prin e-mail, adresa de e-mail este preluata automat din câmpul corespunzator din sursa de date (din coloana continând adrese de e-mail), iar trimiterea se face folosind clientul e-mail implicit (ex: Outlook Express).